Sebacia Laserbehandeling Acne

De nieuwste revolutionaire behandeling voor acne

Acne is één van de meest voorkomende huidaandoeningen, wat als zodanig erg ervaren kan worden dat het de kwaliteit van leven kan benadelen. Veelal zien we het op jongere leeftijd ontstaan, maar ook nadien komt het voor.
Onze huidtherapeuten kijken tijdens het intakegesprek naar de persoonlijke situatie. Op die manier kan er samen gezocht worden naar een passende oplossing en behandeling. Een standaardbehandeling voor acne bestaat namelijk niet.

Nieuwste innovatie
De unieke behandelmethode Sebacia is de nieuwste revolutionaire laser acnebehandeling van de Amstelzijde Kliniek! Deze behandeling is op enkele plekken in Nederland beschikbaar en wij bieden deze therapie als enige aan in Amstelveen, Noord-Holland.

Deze methode is geschikt voor alle typen acne. Ook voor mensen die hun acne niet onder controle krijgen met reguliere acne-therapie. Of voor mensen die een alternatief zoeken voor orale medicatie; zoals antibiotica of Roaccutane.

Het grote voordeel van deze behandeling is dat er in totaal drie behandelingen nodig zijn met een interval van ongeveer een week. Dit is aanzienlijk korter dan een normaal acne behandeltraject. Deze methode is geschikt voor zowel de lichte als donkere huidtypen en naast het gezicht ook voor de borst en rug.

Het medisch- dermatologische Amerikaanse bedrijf Sebacia is in 2009 opgericht en sindsdien zijn er al velen onderzoeken gedaan en behandelingen uitgevoerd. Sinds ruim een jaar is het ook mogelijk de behandeling in Nederland te ondergaan.

Oorzaken Acne
Acne kan onder andere ontstaan door overactieve talgklieren en de bacterie P. acnes in de huid.
Acne wordt veroorzaakt door drie factoren:

1. Overmatige talgproductie
  2. Woekering van bacteriën
  3. Verhoorning van de huid

De Laserbehandeling
De Sebacia acneprocedure is een behandeling die is gericht op deze drie oorzaken van acne. Tijdens de behandeling worden gouden micropartikels met een speciaal massageapparaat in de talgklieren gemasseerd. Vervolgens worden deze deeltjes op een veilige en niet pijnlijke manier opgewarmd. De laser die wij binnen de Amstelzijde Kliniek hiervoor gebruiken is de Nd:YAG laser.

Studies hebben aangetoond dat Sebacia micropartikels veilig en efficiënt zijn bij de behandeling van acne.

In drie sessies die één week na elkaar plaatsvinden wordt de behandeling uitgevoerd.

Voor- en nazorg
Voor de therapie dient de huid voorbereid te zijn met Effezel gel. Effezel bevat o.a. de werkzame stoffen benzoylperoxide en adapaleen. Effezel gel dient minimaal 1-2 weken voorafgaand aan de behandeling gebruikt te worden, afhankelijk van de ernst van de acné.

De huid kan na de laserbehandeling ietwat rood zijn en licht gezwollen, dit is echter niet bij iedereen het geval. Door de huid goed te koelen verdwijnt de lichte zwelling en roodheid na 1-2 dagen. Tijdens het behandeltraject dient er altijd goed rekening gehouden te worden met UV-bescherming. De huid mag tot een maand na de behandeling niet zonder bescherming worden blootgesteld aan de zon of zonnebank.

Resultaat
Door de warmteontwikkeling in de talgklieren vermindert de talgproductie van de huid. Uit klinische onderzoeken is binnen 2-3 maanden na de laatste Sebacia-sessie verbetering van de acne gezien. Hoelang het resultaat zichtbaar blijft, is afhankelijk van je huid en jouw huidconditie. Het is mogelijk dat je het behandeltraject na één jaar moet herhalen. Maar het is ook mogelijk dat na drie behandelingen je acne wegblijft.

Resultaat versnellers
De Sebacia behandeling bij de Amstelzijde Kliniek kan indien nodig na de kuur worden ondersteund met het gebruik van de juiste producten, peelings en laser in het geval van acne littekentjes. Wij geven hier graag advies op.

Reguliere acne therapie
Naast deze behandeling voeren wij ook reguliere acne behandelingen uit. Hierbij behandelen we de huid middels dieptereinigingen in combinatie met chemische peelings. Bij een dieptereiniging van de huid worden er mee-eters, talgophopingen, gerstekorrels en puistjes verwijderd. Doordat acne soms moeilijk te genezen is, kunnen de behandelingen gecombineerd worden met behandeling van de dermatoloog.

Vergoeding zorgverzekering
Acné in het gezicht wordt vaak (gedeeltelijk) vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. Acné op het lichaam wordt helaas niet vergoed door de zorgverzekering.

Wilt u meer informatie of een afspraak maken?